Japánban Jártunk

Május 12.-én délelőtt indulunk, és Június 2.-án késő este érkezünk. Az időeltolódás -7 óra. Tehát mikor nálunk éjfél van, nálatok aznap 17 óra.

Utolsó kommentek

• Chillcelona: Szia, Mi 2011 nyarán jártunk Japánban ugyanabban az Ito-i ryokanban, mint ti. Ahhoz képest, hogy ... (2013.03.05. 19:27) 0515-16 Kyoto és Ito
  • Thirstybear: Mmmmmmmmmm. Már nagyon várunk titeket, hiányoztok. Meséljetek sokat, mutassatok sok képet, videót.... (2012.06.01. 20:25) 0601 Tokyo - utolsó nap
  • hkari: Sziasztok4 Hát igen egy kicsit kisimúltok, ha a hotel jó akkor jól indúl a napotok. Puszi:Anya-Apa (2012.05.31. 20:28) 0531 Tokyo - Harajuku
  • Thirstybear: Érdekes adatok... Korábban kellett volna Hotelt váltanotok. :( Puzs; Apu (2012.05.31. 17:24) 0531 Tokyo - Harajuku
  • Thirstybear: Béke, nyugalom, városnézés, tapasztalatgyűjtés. Nem unjátok még? Remélem, nem! Ekkora a világ, ekk... (2012.05.30. 19:39) 0530 Tokyo - Ikebukuro
  • Utolsó 20

13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
A mai felfedezésünk, hogy itt finom a grapefruit! Nem olyan vacak savanyú/keserű mint otthon. Itt ÉDES!!!
És csak ~300 Ft daradja ~600-700 Ft/db-os almával ellentétben. Arra gondoltunk küldünk haza egy konténerrel.

Azt elfelejtettük említeni tegnap este, hogy itt a hostelben van egy jó kis Onsen. Nincs is zuhanyzó az épületben. Az Onsen lényegében a tradícionális japán fürdő. Külön férfi és női szakaszai vannak. Az ember egy kis sámlin ülve lecsutakolja magát, majd mezítelenül beül egy forróvizű medencébe egyedül/sokadmagával, mikor hányan vannak.
Ma már Itóban, az Izu félszigeten, egy köpésnyire a tengerparttól ébredtünk.
Egy gyors reggeli után ismét vonatra szálltunk, elindultunk Hakonéba. Előbb vissza Atami, majd Odawara, majd egy csodálatos vonatozás utazás után Hakone-Yumoto. Ez a vonatozás hihetetlen fantasztikus volt. Egyrészt több száz méterrel vitt a tenger szintje fölé, másrészt a csodálatos kilátás. Innen siklóval (cable car - ha valaki be akarja azonosítani) újabb pár száz méter, majd a végén kabinos libegővel a legmagasabb helyre. Az utazás kezdetén a tenger szintjén pokoli hőségből indultunk, majd a tetőn alig tizen pár fok és viharos szél várt ránk, 1050 méter magasan. Az út olyan 2 órát vett igénybe.

Az első hely amit meglátogattunk Owakudani nem a hegytetőn volt, hanem kicsivel lejebb. Itt valami bánya is van, illetve szörnyen büdös kénforrások. Aki szagolt már ilyet, az tudja, hogy mennyire durva. Egy buszba vagy összezárva 40 dokkmunkással, akik már egy hete káposztát esznek irgalmatlan mennyiségben, és mindegyik többnapos főtt tojást bontogat. Na ennek a 10x-ese. Iszonyat büdös!

Helyi specialitás, hogy a vulkánból feltörő forró levegővel forralnak egy kis tavat, abban pedig tucatszám főzik a tojásokat, majd a korom fekete megfőtt csemegét jó pénzért árulják. 5 db tojás 500 jen, vagyis egy tojás uszkve 300 Ft. De finom. :)
Csináltunk videót is. A legenda szerint, ahány ilyen fekete tojást efogyasztasz, annyiszor 7 évvel fogsz tovább élni. :) (hurrá, még mi is lehetünk nyugdíjasok)

Ezután lelibegőztünk a 740 méter magasan fekvő Ashi tóhoz, amin áthajókáztunk. Megnéztük Motohakone nevezetességeit, majd egy félelmetes szerpentinen visszabuszoztunk Odawarába, itt megebédeltünk, du. 5 körül (este 9-kor vacsiztunk), és lényegében jöttünk is haza.

Holnap átköltözünk a következő szálláshelyünkre, Kamakurába.
Mai érdekesség, valami ehető cucc, de hogy sajt, vagy mi egyéb, fogalmunk sincs.

2 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thirstybear 2012.05.18. 18:04:52

Izgi!
Továbbra is imádom a stílusodat!
Puzs;
Apu

bukiszabolcs 2012.05.19. 00:32:54

A stílus közös, mert ketten írjuk :)
Mint a tojás meg a héja.